28 Ekim 2010 Perşembe

Takıma güvenim sonsuz.

Takıma güvenim sonsuz..

Galatasaray Televizyonu'nda Yayınlanan ''10 Numara Yorum'' Programına konuk olan Hagi, son 4-5 gün içerisinde bir çok şey olduğunu dile getirerek, ''Hayatımda birçok değişiklikler yaşandı, ama herkes çok olumlu reaksiyonlar gösterdi. Konsantrasyon ve istek olarak her konu olumluydu. Ayrıca çok güzel bir maç oynadığımızı söyleyebilirim. Önemli bir derbi maçıydı, zorlu bir deplasmana çıktık. Ama takım olarak çok güzel bir reaksiyon gösterdik, ayrıca bireysel olarak da oyuncular çok güzel oynadılar'' diye konuştu. 

''Galatasaray'ın fizik kalitesini şu anda nasıl buluyorsunuz ve nasıl bir Galatasaray oluşturmayı planlıyorsunuz'' sorusu üzerine Rumen teknik adam, şunları söyledi: 
''Takımla ilgili fazla yorum yapmak istemiyorum. Buradaki durumu herkes biliyor. Böyle bir zor durumda buraya gelmeyi kabul ettim ve çok çalışmam gerektiğini biliyorum. Takım çok iyi gitseydi herhalde ben burada olmazdım diye düşünüyorum. Dolayısıyla bunu bildiğim için, ancak şu mesajı verebilirim; gerçekten çok çalışmam gerekiyor ve işleri yerine oturtmam gerekiyor. Taraftarımız, camiamız yanımızda olsun, oyuncularda çok çalışmamız gerektiğini anlasın ve biz bunları plan-program yaparak bu durumu değiştirmemiz gerekiyor. Çünkü Galatasaray'da işler iyi gitseydi, o zaman ben burada olmazdım.'' 

-''BAŞARI İÇİN 2 ÖNEMLİ ŞART VAR''- 
Hagi, başarı için 2 tane çok önemli şart bulunduğunu anlatarak, ''Takım olarak kendimizegüvenmemiz gerekiyor. Israrlı ve istekle çalışmak gerekiyor. Bireysel olarak geçen günden daha iyisini yapmaya çalışmak gerekiyor. Bu iki şartı biraraya getirdiğin zaman çok güzel sonuçlar ortaya çıkar. Bireysel olarak oyuncu kendisine güvenmeli. Bu iki konu üzerinde çalışıyorum'' diye konuştu. 

-''HER ŞEY ZAMAN İÇİNDE OLACAK...''- 
''Sihirli bir şey yok. Her şey zaman içerisinde olabilecek bir husus'' diyen Hagi, ''Benim futbol konusundaki felsefemi herkes biliyor. Her şey zaman içerisinde belli olur. Elimizi çabuk tutup, her şeyi çok çabuk yapmamız gerekiyor. Ama benim takıma güvenim sonsuz. Takım ruhuna güvenim sonsuz. Çünkü her zaman takım olarak kazanırız. Fakat, bireysel olarak oyuncu o farkı yaratmalı. Dolayısıyla oyuncuyu mental olarak çok iyi bir duruma getirmem gerekiyor. Takım da kolektif olarak oyunu çok iyi öğrenmesi gerekiyor'' ifadelerini kullandı. 

İlk antrenmanında Elano ile yaptığı konuşmalarını anlatması istenen Hagi, şunları kaydetti: 
''Oyuncularla yaptığım görüşmeler ve konuşmaların aramızda kalmasını isterim, ama genel hatlarıyla bahsedersek, oyuncu kendisine güvenildiğini çok iyi hissediyor. Çünkü hepsi değerli oyuncu ve hoca olarak da teknik direktör olarak da ona güvendiğini çok iyi anlamalı. Şu anda konuşacak fazla bir şeyim yok. 2 gündür buradayım, ama yaptığım konuşmaların sonucunda güzel şeylerin ortaya çıktığını düşünüyorum. Yavaş yavaş zaman içerisinde bunlar daha da belirgin olacak, güzel işler yapacağız diye düşünüyorum. Hep birlikte bir tek bunu söyleyebilirim. Sorumluluk alan oyuncuyu çok severim. Kişiliği olan, sorumluluğu üstüne alan oyuncuyu çok severim. Benim isteğim bu tür oyuncuyu antrenmanda en iyi şekilde hazırlamak. Florya'ya gelirken çok mutluydum çünkü mutlu olmazsanız verimli de olamazsınız.'' 

-''PİNO'NUN ÖĞRENECEĞİ ÇOK ŞEY VAR''- 
Fenerbahçe maçında iyi bir futbol sergileyen Pino ile ilgili bir soruyu Hagi, ''O genç bir oyuncu. Potansiyeli iyi, ileride her üç mevkide de oynayabilecek bir futbolcu. Öğreneceği çok şey var, ama kaliteli bir oyuncu'' yanıtını verdi. 

Oyun anlayışıyla ilgili açıklamalarda bulanan Rumen çalıştırıcı, şöyle konuştu: 
''Takımdaki oyuncuların durumuna göre iyi bir adaptasyon sağlamak gerekiyor. Geleceğe çok inanıyorum. Yani tek sistemle oynayacağız diye söylemiyorum, 4-3-3 başlarız ama daha sonra maçıngidişatına göre 4-2-3-1 olabilir yani değiştirebiliriz bunu. Ama futbol oynarken 2 konuya çok dikkat etmemiz gerekiyor, yani onlara sürekli söylüyorum. Topla oynama ve topsuz oyun. Bunlar sistem olarak değerlendirilecek bir şey değil. En önemlisi sahada oyuncunun bu konuları nasıl değerlendireceği çok önemlidir. Kolektif olarak ve bireysel olarak. Bireysel olarak, oyuncunun kalitesine bağlı bir konu.'' 

Hagi, defansif ve ofansif olarak savaşmaları gerektiğini kaydederek, ''Sadece kanat oyuncuları değil de bütün takım bu şekilde düşünmeli. Bütün takım olarak defansif olarak çalışmamız gerekiyor, ofansif olarak da bütün takımın buna katılması gerekiyor'' dedi. 

''Yapılacak çok şey var, kolay bir iş değil ve buradaki durumda çok zor bir durum'' diyen Hagi, çabuk adaptasyon sağlayarak, çabuk reaksiyon göstererek bu işleri toparlamalarının, durumu değiştirmelerinin gerektiğini söyledi. 

Hagi, her maçı tek tek düşünerek devam edeceklerini ve şu anda fazla puan durumunu düşünmeyeceklerini dile getirerek, sözlerini şöyle sürdürdü: 
''Gelecekte neler yapacağız onu düşüneceğiz. Her maçtan maksimum verim almamız lazım. Derbiden sonraki haftanın ilk üç gününde, derbi maçının analizi yapıldı. Neler yaptığımızı görüştük. Bundan sonra Medical Park Antalyaspor ile ilgileneceğiz. Formda bir takım. Zor bir maç var önümüzde. Ama tabii ki kendi sahamızda oynadığımız için, bu maçı mutlaka kazanmalıyız diye düşünüyorum. Antalyaspor'la ilgili bütün bilgileri toplamaya, detayları almaya çalışıyoruz. Ama en önemlisi kendi takımımızın formda olması gerektiğini düşünüyorum. Çünkü kendi sahamızda oynadığımız için her şey bize bağlı. Ama gerçekten formda olan bir takıma karşı çıktığımızı unutmamalıyız. Dolasıyla kendimizi çok iyi hazırlamamız gerektiğini düşünüyorum. 

Taraftarlara da mesaj yollayan Hagi, ''Taraftarlarımıza şunu söyleyebilirim; bu durumdan yani Galatasaray'ın bulunduğu durumdan ancak hep birlikte çıkabiliriz. Dolasıyla kendilerinden takıma destek vermelerini ve her zaman yanımızda olmalarını rica ediyorum. Ve bu konuda her şeyimizi vereceğimizi unutmasınlar bundan emin olsunlar'' diyerek sözlerini tamamladı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder