3 Ekim 2010 Pazar

Arda ile dobra dobra

Arda ile dobra dobra..


Arda ile dobra dobra..

Arda Turan, Galatasaray Kulübü'nün resmi yayın organı Galatasaray Dergisi'nin ekim ayı sayısına verdiği röportajda, kendisini tecrübeli oyuncu sınıfında gördüğünü dile getirdi. İşini severek yaptığını belirten Arda Turan, ''Dönüp geriye baktığımda bir çok maç geçirdiğimi, çok önemli tecrübeler yaşadığımı görüyorum. 23 yaşındayım ama çok önemli işlere ve saygı duyulacak başarılara imza attım. Performansımı bir kenara koyalım, yaşadığım tecrübe ile saygı duyulacak başarılara ulaştım. Bu açıdan bakarsak, artık benim gibi bir futbolcuya genç diyemezsiniz'' ifadelerini kullandı. 

-''ŞAMPİYON OLACAĞIZ''- 
Arda Turan, sezona kötü başladıklarını ancak şampiyon olacaklarına inandığını belirterek, ''Eskişehir maçından sonra 'Bu galibiyet şampiyonluk için atılan bir adımdı' demiştim. Ben inanıyorum, sonuna kadar gidip şampiyon olacağız'' görüşünü dile getirdi. 

Galatasaray'da çok hızlı bir çıkış yakaladığını, kendisiyle ilgili beklentileri yukarılara taşıdığını kaydeden Turan, sözlerini şöyle sürdürdü: 
''Bir asistle maç tamamlıyorum, 'Hani gol nerede?' diyorlar. Gol atıyorum, 'İkincisini nasıl kaçırdın?' diyorlar. Çok iyi bir maç çıkarıyorum, 'Skora etki etmedi' diyorlar. Arda'yı kötü oynuyor göstermek insanların işlerine geliyor. Muhakkak futboldan anlayan insanlar böyle düşünmüyor ama taraftarların önemli bir kısmı da basın da beni böyle gösterenlere inanıyor ve onların istediği gibi hareket ediyor. Hep taraftara yönelik olarak şunu söylüyorum; Benim hakkımda söylenenlere değil, benim söylediklerime inanın. Maalesef önemli bir kesim hakkımda çıkan yalan yanlış ifadelere inanıyor.'' 

- ''AVRUPA ZAMANI'' - 
Takım kaptanı olarak sarı-kırmızılı formayı giymekle büyük bir hayalini gerçekleştirdiğini dile getiren Arda Turan, ''Gerçekleşen bu hayalin kıymetini biliyorum. 'Peki yarın hayaliniz nedir?' dersen, Galatasaray formasını giymek, kaptanlık pazubandını takmak' derim. Amacım yarın da bu hayalimi gerçekleştirmek ve gerçekleşirse de şükretmek'' dedi. 

''Bugünden 2015'i düşünüyor musun?'' şeklindeki soruyu ''O tarihte 28 yaşında olacağım. Ancak şimdi o tarihe bakarsam şunu söylemeliyim; artık benim için Avrupa zamanı geliyor'' şeklinde yanıtlayan Arda Turan, ''Ne zaman yurt dışına transfer olacaksın? Transferin son gününde Atletico Madrid'in senin için yaptığı teklif çok konuşuldu?'' şeklindeki soruyu ise ''Kulübüm izin verdiği zaman yurt dışına gitmek istiyorum. Ama buradayken kulübüm için elimden geleni yapacağım. Atletico Madrid ile ben bireysel olarak görüşmedim. Ama menajerime ve kulübüme teklif geldi'' şeklinde yanıtladı. 

-''KİMSEYİ HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRATMAYACAĞIM''- 
''Bir gün yurt dışına gideceksin. Bunu Galatasaraylılar da çok istiyor ama bir gün dönecek olursan vereceğin karar şimdiden tartışılıyor'' şeklindeki ifade üzerine Arda Turan, ''Herkes neyin ne olduğunu biliyor aslında. Hayal kırıklığına uğradım bazı durumlarda. Ama ben kimseyi hayal kırıklığına uğratmayacağım'' dedi. 

Her fırsatta Galatasaraylı olduğunu dile getirmesinin hatırlatılması üzerine ise Arda Turan, şunları kaydetti: 
''Ne yapayım bu kulübü seviyorum. Ben duygularıyla yaşayan bir insanım. Ben buradan gittikten sonra da burayı seveceğim. İçimde olanı saklayamam. Şunu da söylemem lazım, performansı bir kenara koyun, benim Arda gibi bir futbolcum olsaydı, ben onu gerçekten çok severdim. Aynı şekilde Okan'ı Arif'i, Tugay'ı, Hasan'ı, Bülent'i, Hakan Şükür'ü, Ayhan'ı çok severdim. Çünkü onlar bu kulübü çok sevdiler, hala da seviyorlar.'' 

- ''BAŞKA ÜLKENİN VATANDAŞI OLSAYDIM'' - 
İngiltere'nin kendisine daha uygun olabileceğini ancak hemen her ülkede futbol oynayabileceğini ifade eden Arda, ''Tabi bir de Türk pasaportu meselesi var. Eğer başka bir ülkenin vatandaşı olsaydım şu anda Avrupa'nın büyük bir takımında oynardım. Bu çok konuşulan bir durum. Zaman zaman Türk futbolcuları bunu dile getirir. Bunu Tuncay, Hamit ve Nihat'la konuşmak daha doğru olur. Türk futbolcusuna bakış biraz farklı, daha olumsuz bakıyorlar. Avrupa'da da oynarsak daha çok çalışmalıyız'' değerlendirmesini yaptı. 

- ''BAŞARISIZLIKTA EN BÜYÜK PAY FUTBOLCULARIN'' - 
Galatasaray'ın geçen yılın başında çok iyi bir futbol ortaya koyduğunu ancak uzun süredir istikrarın yakalanamadığını belirten Arda Turan, ''Bir sene beşincilik, ardından üçüncülük aldık. Bu dereceler Galatasaray için başarısızlıktır. Fakat başarısızlık kişilerin ya da ekibin belirli bir parçasının değil. Burada herkesin sorumluluğu var. Futbolcular, teknik heyet ve yönetim zaten bu başarısızlığı üstleniyor. Ama en büyük pay kimin derseniz, bence futbolcularındır'' ifadelerini kullandı. 

- ''KOL KIRILIR YEN İÇİNDE KALIR, GALATASARAY'A ÇOK UYUYOR'' - 
Galatasaray Kulübü'nün son bir kaç yıldır kurumsal anlamda geçiş dönemi yaşadığını, bu dönemin sona ermek üzere olduğunu kaydeden Turan, şunları kaydetti: 
''Galatasaray mali anlamda daha iyi duruma geliyor. Kurumsal anlamda önemli bir aşama kaydedildi. Galatasaray bu evreyi geçirdikten sonra, (Yeni stadın tamamlanması da bu zamana denk geliyor) çok daha iyi yerlerde olacak. Şunu belirtmek gerekir ki burada tüm futbolcular her konuda özverili davranıyor. 'Kol kırılır yen içinde kalır' Galatasaray'a gerçekten çok uyuyor. Yaşanılan her sıkıntılı günümüzü aşmasını biliyoruz. Ben takım arkadaşlarıma bir kez daha teşekkür ediyorum.'' 

-AĞABEYLİK SİSTEMİ- 
''Galatasaray'ın UEFA Kupası'nı kazanan takımında çokça dile getirildi, 'Ağabeylik sistemi'. Şu anda Galatasaray'da böyle bir yapı gerekli mi?'' şeklindeki soru üzerine Arda Turan, şunları dile getirdi: 
''Ağabeylik sistemi çok önemli ama o takım her şeyden önce çok iyi futbolculardan oluşuyordu. Bu her zaman unutuluyor. Avrupa'nın güçlü kadrolarından biri kurulmuştu. Yerlisi yabancısı ile iyi bir ekip kurulmuştu. Galatasaray'da çok iyi futbolcular var ama daha kat etmemiz gereken mesafe var. Bence zaman geçtikçe daha iyi olacağız. Karakterli futbolculardan oluşan bir takımız...'' 

Milli takım ile Galatasaray'daki performansı arasında fark göremediğini kaydeden Arda Turan, son milli maçlarda gol attığı için arada fark varmış şeklinde yorumlar yapıldığını belirterek, ''Belçika maçındaki oyunun aynısını Galatasaray'da da sergiliyorum. İnsanlar ezberden konuştuğu için bu tip yorumlar yapıyor'' ifadelerini kullandı. 

''Galatasaray'a dair şu an en önemli figür sensin. Galatasaray reklamlarında oynuyorsun. Bu kadar göz önünde olman seni yıpratıyor mu?'' şeklindeki soru üzerine ise Arda Turan, bunun kendisini yıpratmadığını, yaptıklarının sahada işini gölgelememesine dikkat ettiğini öne vurgulayarak, ''Sanki ben işimi kötü yapıyor gibi gösteriliyorum. Yanlış olan bu'' görüşünü dile getirdi. 

-MESSİ İLE KARŞILAŞTIRMA- 
Kendisinin, Leionel Messi veya Cristiano Ronaldo olmadığını kaydeden Arda Turan, ''Ben takım oyuncusuyum. Bence şu an dünya üzerinde her hangi bir futbolcu Messi ile kıyaslanamaz. Çok farklı bir oyuncu. Ama karşılaştırma biraz beni eleştirmek için yapılıyor. Ortaya böyle bir şey atıyorlar. İnsanların da dikkatini çekiyor. Bunun üzerine günlerce konuşuluyor ve bir şekilde bana eleştiri olarak dönüyor bu durum'' değerlendirmesinde bulundu. 

Yabacı oyunculara pas atmadığı yönündeki eleştirilerin doğru olmadığını kaydeden Arda Turan, ''Bunu söyleyenler neyi düşünerek ya da neyi görerek söylüyorlar bilmiyorum. Ama onlar öncelikle yabancı hayranı. Türk futbolcusunu her zaman ikinci plana atan insanlar. Örneğin geçen sezon yazıldı, Giovani Dos Santos'a pas atmamışım. Bu kesinlikle doğru değil'' ifadelerini kullandı. 

Arda Turan, tüm yabancı futbolcuların Galatasaray'a katkı sağlaması için uğraştığını, onların da elinden geleni yaptığını kaydetti. 

Futbolu bıraktığında Galatasaray yönetiminde yer almayı isteyip istemediğinin sorulması üzerine ise ''Neden olmasın'' yanıtını veren Arda Turan, ''Hangi pozisyonda?'' şeklindeki soruya ise ''Ben bir işe giriyorsam hedefim zirvedir. Gerçi şu an gencim, yani Başkanımız için korkacak bir durum yok'' 
şeklinde esprili bir yanıt verdi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder